Perkusista, kompozytor, aranżer, absolwent Akademii Muzycznej im. Fr.Chopina w Warszawie w klasie perkusji prof. Stanisława Skoczyńskiego. Przez czytelników miesięcznika Jazz Forum – uznawany za najlepszego polskiego perkusistę jazzowego według rankingu Jazz Top, nieprzerwanie od roku 1992.
Pod koniec „studiów klasycznych” poświecił się muzyce jazzowej a pierwsze znaczące sukcesy zaczął odnosić jako współtwórca grupy Central Heating Trio (wraz z pianistą Filipem Wojciechowskim,1989), z którą zajął I miejsce na festiwalu Jazz Juniors ‘ 90 w Krakowie oraz otrzymał I nagrodę na Festiwalu „Pomorska Jesień Jazzowa - Klucz Do Kariery” w 1991 roku. Central Heating Trio było również finalistą międzynarodowych konkursów jazzowych w roku 1990: „IX European Jazz Competition” w Leverkusen/Niemcy i „Europe Jazz Contest” Hoeliard /Belgia.
W roku 1995 nagrywa pierwszą współautorską płytę wraz z Susan Weinert - „Meeting in Krakow”- wydaną w 1996 roku. W 1995 roku zakłada też swoją pierwszą grupę: Cezary Konrad Quartet, z którą w 1999 roku nagrywa swoją pierwszą autorską płytę – „One mirror... many reflections” - wydaną w 2000 roku. Muzyka na tej płycie stylistycznie nawiązuje do dokonań Allana Holdswortha oraz zespołów Tribal Tech i Yellow Jackets. Płyta nagrana została w składzie: Darek Krupa (guitars), Piotr Żaczek: (electric bass, fretless bass), Marek Podkowa (tenor sax, EWI), Leszek Możdżer (acoustic and electric piano), Zbigniew Jakubek (keyboards).
Po dłuższej współpracy z Anną Marią Jopek, trwającej od roku 1998, w 2005 roku powstał nowy autorski projekt muzyczny, grupa – Cezary Konrad ‘ the NEW BAND, którego pierwszy skład tworzyli: Krzysztof Herdzin (electric piano), Paweł Pańta (electric bass, contrabas), Marek Podkowa (saxophones). W ostatnich latach Cezary Konrad współpracuje z takimi formacjami muzycznymi jak Włodek Pawlik Trio, Filip Wojciechowski Trio, Krzysztof Herdzin Trio, a do marca 2007 roku Andrzej Kurylewicz Trio. Poza wymienionymi już muzykami, Cezary Konrad występował i nagrywał z wieloma znakomitymi postaciami polskiej sceny jazzowej, miedzy innymi Leszkiem Możdżerem, Zbigniewem Namysłowskim, Tomaszem Stańko oraz z zagranicznymi muzykami takimi jak Karrin Allyson, Randy Brecker, Deborah Brown, Mino Cinelu, Joe de Franco, Volker Greve, Gary Guthman, Omar Hakim, Paul Imm, Didier Lockwood, Pat Metheny, Nippy Noya, Susan Weinert.
Wśród wielu nagród i wyróżnień Cezarego Konrada – na uwagę zasługują: Nagroda „Mateusza” im. Mateusza Święcickiego przyznana przez Program III Polskiego Radia oraz Stypendium im.K.Komedy przyznane przez Ministerstwo Kultury i Sztuki. Na swoim koncie ma ponad 100 nagranych płyt. Współpracuje z Warszawską Grupą Perkusyjną oraz z Polską Orkiestrą Radiową.
Od roku 2006 Cezary Konrad występuje również z koncertami solowymi, podczas których w sposób niezwykle widowiskowy prezentuje publiczności magiczny świat instrumentów perkusyjnych. Projekt koncertów solowych wywodzi się z wieloletnich doświadczeń Cezarego jako pedagoga, wykładowcy i prowadzącego zajęcia na wielu warsztatach muzycznych zarówno na terenie Polski jak i Europy. W roku 2014, płyta Włodek Pawlik Trio z jego udziałem - “Night in Calisia”, zdobyła Nagrodę Grammy.
Od prawie trzydziestu lat, Cezary Konrad pozostaje w czołówce najlepszych polskich perkusistów.
„Czarek jest obłędnie wręcz muzykalny. Dlatego postuluję, żeby wskaźnik muzykalności, nie tylko perkusistów ale muzyków w ogóle, mierzyć w Konradach.” Anna Maria Jopek
Cezary Konrad – a drummer, composer, arranger, a graduate of the Academy of Music by the name of Fr.Chopin in Warsaw, Poland in a Professor’s Stanisław Skoczyński drummer class. At the end of his „classical studies” - he devoted himself to Jazz music, and he started to gain his first meaningful successes as a co-founder of the “Central Heating Trio” (1989, with a pianist Filip Wojciechowski), with whom Cezary held First prize on the Jazz Juniors Festival 1990 year in Cracow / Poland and First prize on the “Jazz Seashore Autumn – the Key to the Career” in Gorzow / Poland in 1991 year. The above-mentioned Trio was also the finalist of the following international jazz competitions in 1990 year: “IX European Jazz Competition” in Leverkusen/Germany and “the Europe Jazz Contest” Hoeliard /Belgium.
In 1995 year he established his first group : „Cezary Konrad Quartet”, with whom in 1999 year he is recording his first author CD – „One mirror… many reflections” – published in 2000 year. The music of this CD referring to the achievements of Allan Holdsworth style and the bands Tribal Tech as well as Yellow Jackets.Those CD was recorded with the band consists of: Darek Krupa (guitars), Piotr Żaczek: (electric bass, fretless bass), Marek Podkowa (tenor sax, EWI), Leszek Możdżer (acoustic and electric piano), Zbigniew Jakubek (keyboards).
After a long co-operation with the polish famous female vocalist – Anna Maria Jopek lasting up to 1998, in 2005 there becomes a new artist musical project :
‘Cezary Konrad ‘ the NEW BAND’, which the first band consists of : Krzysztof Herdzin (electric piano), Paweł Pańta (electric bass, contrabass), Marek Podkowa (saxophones). In last year Cezary Konrad (CK) was collaborated with the following bands: Włodek Pawlik Trio (in consist of: Włodek Pawlik, Paweł Pańta, CK), Krzysztof Herdzin Trio (in consist of: Krzysztof Herdzin, Zbigniew Wegehaupt, CK), and since March’2007 he was co-created: Andrzej Kurylewicz Trio (in consist of: A. Kurylewicz, Paweł Pańta, CK).
Besides the above-mentioned musicians – Cezary Konrad was performed and recorded with many excellent Persons of the polish jazz, among others Leszek Możdżer, Zbigniew Namysłowski, Tomasz Stańko and with foreign famous Musicians, i.e.: Karrin Allyson, Randy Brecker, Deborah Brown, Mino Cinelu, Joe de Franco, Volker Greve, Gary Guthman, Paul Imm, Didier Lockwood, Pat Metheny, Nippy Noya, Susan Weinert.
Since 2006 year Cezary Konrad performs also solo concerts, which during he presents his audiences “magic world” of drummer kits in different configuration sets - to manner spectacular unusually. The solo concerts project it is explained from many years experiences of Cezary as a staff member and lecturer at numerous music workshops in Poland and Europe as well.
Among many awards and honorable mentions of Cezary Konrad – they deserve note: “Mateusz” Award by the name of Mateusz Święcicki conceded by the Polish Radio, III Chanel and Grant a Scholarship by the name of Christopher Komeda conceded by the Polish Ministry of Culture and Art, and last time Honorable Mentions for the Best Drums Musician‘2006 untill 2009 in the category “Drummer of Jazz / Latin / Funk” in the readers’ rating of the polish, leading drums magazine called “TopDrummer”. He collaborated with the Warsaw Percussion Group and the Polish Radio and TV Orchestra. Cezary Konrad has taken part in the recording of more then 100 albums.
On 26 January 2014, Włodek Pawlik’s Trio with Cezary Konrad and Paweł Panta became the first Polish jazz ensemble to receive a Grammy Award, having won in the Best Large Jazz Ensemble Album category with his album Night in Calisia, recorded with Randy Brecker and the Kalisz Philharmonic Orchestra, released in the USA by Summit Records.
When playing solo Cezary Konrad thrills his audiences. His percussion feeds the imagination and guides the senses, he plays his drums, his hands, a plastic bag, a piece of glass… anything he touches becomes an instrument for him.
“Cezary shines as a warm human being, and consequently, also as a musician. He's an inspired, very creative player with a lot of fire and a lot of heart. Just the kind of musician I like!” Gary Husband
"Cezary Konrad completely knocked my socks off. He handled all of my music with confidence and authority but also showed that he is aware of that little known musical trait; restraint." Jim Beard
“I was so impressed with the playing of Cezary! That concert we did together was one of the most memorable of all the concerts I've done with various orchestras in Europe. The rhythm section was simply amazing. Cezary knew the music inside and out and was so creative that I was shocked. He had power and virtuosity, but also had the artistry and courage to leave a lot of space too. I came back and told my band all about it. I wish someone had recorded it. I never got to hear it again. I really wish I had the chance to do that. It's not often that a drummer really sticks in my mind like that. He's truly exceptional.”